Compania Plafar, care a iesit anul trecut din insolventa si a pierdut si propriul brand “Plafar”, vândut de autoritati în 2007 pentru 1 milion euro, nu va mai fi considerata companie nationala, având în prezent doar un punct de lucru, si nu se va mai ocupa decât de prelucrarea ceaiului si a cafelei.
Ramasa fara o retea proprie de desfacere si fara dreptul de comercializare a produselor proprii utilizând marca “Plafar”, companiei îi va fi drastic restrâns obiectul principal de activitate si va fi tratata ca o simpla societate care nu mai desfasoara activitati de interes public national, releva un document obtinut de Mediafax.
Societatea Nationala Plafar a fost înfiintata în 1999, având ca obiect principal de activitate productia, industrializarea si comercializarea la intern si la export a plantelor medicinale, aromatice. La acel moment, compania avea un capital social de 2,02 milioane lei, opt sucursale si acoperire teritoriala la nivel national.
În iunie 2007, statul a cedat însa brandul Plafar catre reteaua privata de farmacii Centrofarm, cu actionariat strain, pentru 1 milion de euro, prin contract de cesiune, Societatea Nationala Plafar ramânând astfel fara dreptul de comercializare a produselor proprii cu utilizarea acestei marci.
jurnalul