Dupa ani de discutii fara finalitate, acum exista chiar si termene pana la care se vor semna contractele: toate ar trebui parafate anul viitor. Asiaticii si-au propus ca 2014 sa fie anul lor in Europa. Daca va intrebati de ce atata graba, atunci aflati, ca vor sa isi faca reclama cu realizarile de aici ca sa dea bine si pentru alti potentiali clienti de pe batranul continent. O spun chiar ei.
Agentia de presa oficiala Xinhua, din China, anunta ca deja a fost semnat si un contract pentru calea ferata de mare viteza dintre Constanta si Arad. Directorul Companiei Chineze de Constructii Civile anunta ca banii, circa 11 miliarde de euro, ar putea veni din mai multe surse.
“Ar trebui sa avem beneficii de ambele parti, impreuna cu partenerii nostri, adica ori proiecte prin Parteneriat Public Privat ori finantate de la Buget. Daca nu reusim, noi avem o relatie foarte buna cu Banca Chinei si cu alte banci mari din lume.”, spune Zhenhai Zhang, directorul CCECC.
“Prima intalnire de lucru va fi pe 10 decembrie, apoi in ianuarie, in prima jumatate a lunii. Vom incepe probabil cu un tronson, care este un pic mai usor de realizat datorita conditiilor de teren. Interesul foarte mare este sa conectam Portul Constanta si sa il dezvoltam ulterior.”, spune Ramona Manescu.
Se negociaza si pentru modernizarea tronsonului CFR Giurgiu-Iasi pana in 2017, a inelului de transport feroviar al Capitaliei, dar si pentru doua terminale destinate vapoarele de dimensiuni in portul Constanta, in valoare de 300 de milioane de euro.
“Finantarea se poate face si prin fonduri europene, sa participe la licitatii si, daca au cele mai bune oferte, le alegem”, spune Dan Sova.
Toate proiectele de transport au ca scop si exportul masiv de marfuri de la noi catre cea mai populata tara a lumii. protv