Întotdeauna, un tunel ascunde o poveste, un mister, o aventura, o legenda. Un astfel de tunel, aproape nestiut de opinia publica, uitat de autoritati, lasat balta de constructori si de beneficiar, în acest caz Caile Ferate Române, este dintre Sinaia si Moroieni. La un secol de la constructia sa, tainitele nu i-au fost înca dezlegate. E terminat tunelul, asa cum afirma unii locuitori din Sinaia, care spun ca stiu de la batrânii lor acest lucru, sau e numai în capete realizat? Au fost împuscati de catre nemti, când au aflat ca au pierdut razboiul, sute de oameni care lucrau la constructia tunelului?
Capatul tunelului dinspre Sinaia este complet finalizat pe o portiune de 480 de metri – asta se stie din documente – si a fost folosit ca magazie de ambalaje a ICIL Ploiesti, în perioada comunista, dar si de taranii care veneau cu brânza din zona Fagarasului si Brasovului. În spatele zidului de delimitare se afla – si aici vorbim despre speculatii, caci nu exista niciun act doveditor – o locomotiva si un vagon de constructie.Jurnalul