Capitanul Larry Jividen pilota pe 6 februarie 1975 un T-39D Sabreliner, avion militar de instruire si utilitar. Era un zbor special de antrenament cu cinci ofiteri navali la bord. Pilotul, care a servit noua ani ca ofiter in marina militara, iar apoi ca pilot pe linii comerciale, a decolat in amurg pentru un circuit care trebuia sa dureze doua ore, incepand si terminandu-se la Statia Aeriana Navala din Pensacola, Florida.
Pe la ora 9 seara, in timp ce avionul cobora de la altitudinea de 10.000 de metri pilotul a zarit in dreapta sa “o lumina solida, rosie, in pozitia ora 1.00 si la aceeasi altitudine”.
El a explicat in continuare: “Lumina nu clipea asa cum clipesc in mod normal luminile anti-coliziune ale avioanelor. M-am gandit ca s-ar putea sa fie un trafic special, dar nu eram sigur, asa ca am chemat Turnul de Control Pensacola si le-am spus ca eram gata de pregatirea aterizarii dar avem trafic in dreapta si intrebam care dintre noi are intaietate”.
Cand de la sol li s-a spus ca nu exista alt trafic in vecinatatea lor, Jividen a devenit preocupat si de faptul ca obiectul nu se vedea pe radar. Astfel ca a cerut permisiunea sa devieze de la traiectoria de aterizare si sa se intoarca spre OZN-ul stralucitor si rosu, “doar pentru a vedea ce face acesta”. magazin