Consultantii de la A.T. Kearney îi avertizeaza sa renunte la tacticile învechite de promovare sau se vor trezi cu marje rusinoase de profit. Clientii ignora reclamele la parfumuri de la televizor, sunt deranjati de vânzatoarele care le dau sa miroasa ultimele lansari si arunca la gunoi mostrele oferite bonus.
Niciuna din tactici nu functioneaza fiindca promoveaza produsul standard catre clientul standard, pe când gusturile oamenilor în materie de parfumuri sunt cât se poate de personale.
În locul marketingului în masa, spun consultantii, ar trebui sa apara abordari croite pe nevoile si preferintele fiecaruia. Companiile ar trebui sa afle întâi în ce plaja se învârt gusturile fiecarui client si abia apoi sa-i propuna diverse variante. Însa când bugetul producatorilor e concentrat pe reclame si mostre, efectul e ca oamenii sunt bombardati cu informatii, pentru ei, irelevante.
Asa se face ca daca anul trecut au fost lansate o suta de marci noi de parfum, clasamentul celor mai vândute a ramas acelasi: Chanel no5, lansat la începutul secolului trecut, alte doua parfumuri tot de la Chanel si Light Blue de la Dolce & Gabbana. Acestea patru sunt în top 5 de jumatate de deceniu în ciuda miliardelor cheltuite de atunci pe promovarea noilor produse. digi24