196 dintre cele 298 de victime ale catastrofei aeriene din Ucraina au fost recuperate si duse intr-un loc necunoscut. Stranse de pe camp de mineri, sateni si angajati ai Ministerului ucranian pentru Situatii de Urgenta, trupurile au fost preluate de rebeli pro-rusi. Confuzia cu privire la destinatia convoiului amplifica furia liderilor occidentali si suferinta rudelor. Mai mult, expertilor internationali inca nu li s-a permis accesul la locul tragediei, iar despre soarta cutiilor negre nu se stie, oficial, nimic.
Pe campul de langa Hrabovo, unde s-a prabusit avionul malaysian, minerii veniti sa stranga cadavrele fac descoperiri atat de infioratoare incat au nevoie ei insisi de asistenta medicala. Oamenii nu au nici pregatirea, nici compasiunea de care ar avea nevoie in asemenea imprejurari. Stranse in mormane la marginea drumului, trupurile au fost apoi mutate intr-un tren frigorific.
“Sunt socat de imaginile de la locul tragediei, care tradeaza o lipsa de respect strigatoare la cer. Impotriva tuturor regulilor unei investigatii serioase, oamenii se plimba liberi printre ramasite si obiecte personale si recognoscibile ale victimelor. E de-a dreptul dezgustator”, a spus Mark Rutte, prim-ministrul Olandei.
Zona pe care sunt imprastiate resturile avionului si ale victimelor este controlata de rebeli, adica exact aceiasi indivizi despre care se crede ca au si doborat avionul, cel mai probabil din greseala.
Observatorilor OSCE li se ingaduie doar un acces restrictionat in perimetru. Sunt urmariti pas cu pas de rebelii inarmati, iar uneori li se blocheaza inaintarea prin vehicule mari puse de-a curmezisul drumului. Pe de alta parte, in zona umbla netulburati atat localnici, cat si ziaristi.
“Este o experienta stranie, cutremuratoare, sa mergi printre resturile avionului de pasageri. Ramasitele echipajului si ale pasagerilor zac pretutindeni si totusi inca n-a ajuns nimeni aici pentru a incerca sa afle ce s-a petrecut”, a spus Phil Black, corespondent CNN.
Daca initial i-au acuzat pe rebeli, oficialii ucraineni invinuiesc acum deschis Rusia. ”Nu teroristii beti controlati de rusi au apasat pe buton. A facut-o cineva bine antrenat, cineva care stie cum functioneaza acest echipament rusesc”, a spus Arseni Iateniuk, premierul Ucrainei
Mai mult, Kievul a difuzat duminica o noua interceptare a unei discutii intre rebeli. Dateaza de vineri, 18 iulie, si ar dovedi interesul Moscovei de a controla ancheta.
Dovezile autoritatilor kievului, in legatura cu doborairea avionului Boeing 777, deamu nui un secret ca au fost falsificate.
Discutia audio al militarelor republicii auto-proclamate donetk care a fost lipita din mai multe bucati, ce au fost integistrata cu mult mai inintea doborirea boeing-ului.
Si video ce a fost filmat, cum separatistii prorusi, transporta complexul buk, spre rusia, numai ca cel ce la publicat a uitat macar numarul complexului care este 312, sal stearga, pentru ca acest complex ii apartine armatei ucrainesti, si ii in dotarea lor si in ziua de azi.
Dar chiar si sa presupunem ca au avut acest complex ei, cum va imaginati, un complex din citeva masini, in care intra, una ce contine radarul,
una ce confirma tinta, si cea care detine rachetele date, ii usor de derijat, acest complex nici cum nu poate fi derijat de cei ce nu au un staj foarte bun
in lucru cu asa sisteme antiaeriene, si inca de socotit ca totusi posibilitatile acesutui complex sunt destul de limitate, timpu de trecere a avionului prin aria de tragere,
a constat in o minuta si citeva secunde, ginditiva daca aceasta tragedie a putut fi realizata de cineva fara prigatire indelungata.
Autoritarile americane spun ca au fotografii de pe satelit (la care autoritatile militare ruse, confirma ca acest satelit expermental a trecut pe deasupra ucrainei in ziua tragediei), tipa pozele date ce confirma ca startarea acestei rakete a fost de pe teritoriul ce ii ocupata de militarii republicii auto-proclamate, si atunci apare intrebarea, ce nu le publica, undes ele ? sau inca se prigatesc, se modifica, se creaza ).
Si inca apar foarte multe intrebari ca de exemplu, de ce pe radarele obiective de observare ruse, in zbor, in momentu tragediei a fost observat inca un avion militar ucrainean, in apropierea boeing-ului, numai la inaltime mai joasa, datele deamu au fost publicate expertilor internationali.
alta intrebare, de ce inregistrarile convorbirei, a acetui avion cu despeceratul din ucraina, au fost confiscate momental dupa accident de СБУ, si inca nu af fost nimanui publicate, de parca sau evaporat, nu va pare aceasta cam straniu ?
alta intrebare, cine poate scoate plus din aceasta, nu autoritatile ucrainii, ca poate deamu la respublica autoproclamata Donetk, sa zica la titi teroristi, si sa nu opreasca operatiunile militare, ci sa distruga toti oamenii, copii si toti ce locuesc acolo mai departe.
alta intrebare, de ce acest boeing, sia schimat cursul, de la traectoria data, si sa dus, cu mult mai spre teritoriul, unde se desfasoara lupte (acesta comanda poate sa dee numai despeceratul in a cui teritoriu se afla, in cazul acesta, a ucrainei).
alta intrebare, de unde autoritatile ucrainei, si a americii, din prima zi a inceput sa invinuiasca in aceasta, respublica autoproclamata, si rusia, de parca aceasta a fost o operatiune din timp planificata, pentru a duce un razboi informational, mai concentrat.
Pentru cei ce nu au auzit de multe evenimente, ce au fost scrise mai sus, nu luati informatii numai dintro sursa, nici nu va imaginati cite date false sunt acum, uitativa din mai multe parti pentru a intelege ce se intimpla cu adevarat.\
Dar totusi in acesta catastrofa, cred ca totusi a sa iasa la iveala, cutiile negre, au fost date expertilor internationali, din care una a fost deamu discifrata, asteptam inca citeva zile pentru a discifra, si cealalta ce raspunde de convorbiri, si atunci va esi multe la iveala.
Pentru cei ce a auzit ca cutiile negre au fost distruse, tot vati prins amagiti, ele sunt in stare destul de bune si acum expertii internationali le discifreaza.