La Cina cea de Taina Hristos instituie o noua jertfa, intemeiata pe libera daruire a propriei Sale vieti. El Se daruieste Apostolilor in calitate de victima – milelul junghiat pentru pacatele lumii. Jertfele din Vechiul Testament nu reprezentau decat o substituire, o prefigurare a Jertfei lui Hristos. Ceea ce fusese doar anticipare in Legea veche este implinire in Hristos, deoarece Acesta instituie un nou legamant, intemeiat pe jertfa propriei Sale vieti.
Cina cea de Taina nu a fost numai o vestire a mortii lui Hristos, ci si a Invierii Lui. Painea si vinul care se prefac in Trupul si Sangele Domnului sunt anticipari ale transfigurarii finale. Prin mijlocirea acestor elemente, transcendentul patrunde in lumea creata si astfel incepe lucrarea de sfintire a omului si a creatiei. Intrucat painea si vinul raman sub infatisarea lor fireasca, ele descopera prefacerea launtrica a firii.
Prezenta lui Hristos in painea si vinul de pe fiecare altar, inseamna insusirea Lui de a fi mai presus de spatiu si timp, dar si de a umple intreg spatiul si timpul prin energiile Sale necreate. Atotprezenta lui Dumnezeu constituie conditia fundamentala a intalnirii noastre cu Dumnezeu, ea permitand intalnirea si comunicarea lui Dumnezeu cu toti, din orice timp si loc.
Sursa