Daca acesta s-ar rupe, apa ar ajunge pana la intrarea pe Autostrada Soarelui.
“Modelarea efectului unui scenariu de cedare a barajului Lacul Morii”. Documentul prezinta efectele cedarii digului pe malul stâng al barajului Lacul Morii în zona Giulesti-Sârbi, dar si în zona centrala a barajului de pamânt, dinspre Soseaua Virtutii. Simularile sunt terifiante în ambele cazuri. În prima situatie cartierul Giulesti-Sârbi ar fi maturat de ape de la un capat la altul, la un debit ce poate ajunge la 538 m3/s, urmând ca mai apoi o parte din Ciurel sa se retraga, doar în cazul în care partea din fata a barajului nu cedeaza si se poate astfel goli lacul treptat în Dâmbovita.
„Toata zona este o mlastina. Se numeste Valea Dâmbovitei si este foarte întinsa. Singurul loc în care se ridica este Casa Centrala a Armatei, la Capsa si Stirbei Voda. Restul, inclusiv parcul Cismigiu este pe namol. În fata liceului Gheorghe Lazar, spre exemplu, tremura Soseaua la trecerea unui autobuz. E namol, nu-i pamânt. De-aia toate constructiile metroului “plâng”. Si la Izvor si la Unirii. Totul este sub presiune”. Realitatea