Se împrastie pe Facebook fotografiile cu mesaj de „buna-dimineata”, ilustrând doua cesti cu ceai fierbinte din care se salta aburi si niste biscuiti, asezati cochet pe-o farfurie, înregistrarile amuzante cu pisici, stirile cu propuneri legislative din partea unor deputati, din care rezulta ori ca înca se întâmpla ceva bun în tara aceasta, ori ca nu se mai poate. Lumea da „like”, nu se abtine. Ba, mai mult, duce si vestea mai departe.
Numarul crescator al utilizatorilor de retele sociale ridica, însa, miza. Pornite ca strategii din mediul publicitar, menite sa diversifice modul de transmitere al unui mesaj, campaniile „virale” s-au dovedit mai eficiente si par mai aproape oamenilor. Iar la baza succesului lor sta simplul fapt ca mesajul transmis nu e impus, nimeni nu se simte manipulat, deci îl accepta si, poate, chiar îl trimite mai departe. Site-urile ziarelor publica stiri, poate exagerate, cu titluri ca „Imaginea care face furori pe internet”, „Clipul care a devenit viral în doua zile”, si dam repede click sa stim si noi, ca de ce n-am sti? Reactiile apar imediat: „Ai vazut?”, „Ai auzit?” si uite asa, cu un click, un „like” si un „share”, Pâmântul se învârte. adevarul