Turnul groazei

Coliziunea “avion-masina” petrecuta la sfârsitul lui 2007 pe Aeroportul Otopeni constituie doar vârful unui aisberg extrem periculos. Aviatia româna a fost si în 2005 la un pas de a se fi confruntat cu o catastrofa. Ancheta demarata atunci la Romatsa SA a identificat deficiente majore, generalizate si repetate. Reactia celor vinovati a fost de a musamaliza adevarul. Autoritatea Aeronautica Civila a fost informata de existenta incidentului de catre ambasada turca, iar ministrului Dobre i-a fost prezentat raportul preliminar ca fiind cel final.

La 13 mai 2005 un avion apartinând Turkish Airline care trebuia sa aterizeze pe Aeroportul Otopeni a fost pe punctul de a se ciocni în aer cu o aeronava germana particulara care urma sa aterizeze pe Baneasa. Clasificarea tehnica stabilita de Comisia de investigatie a fost de incident grav si numai profesionalismul pilotului aeronavei turcesti a facut sa fie evitata o catastrofa. Practic, pilotul aeronavei turce s-a pomenit în fata cu avionul german care fusese coordonat aiurea si a trebuit sa faca o manevra brusca pentru a evita coliziunea.

Jurnalul

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.