Astronomii au observat, pentru prima data, un fenomen astronomic complex prezis în anii 1930. Contrazice teoriile lui Einstein si Newton

Numit vacuum birefringence, acest fenomen bizar a fost prezis în anii 1930, dar a fost observat la scara atomica o singura data. Acum, cercetatorii au observat acest fenomen în natura si contrazice teoriile lui Einstein si Newton.

”Aceasta este o manifestare microscopica a câmpului cuantic”, a afirmat Jeremy Heyl, de la Universitatea din British Columbia, Canada, care nu a fost implicat în acest studiu. Aceasta desoperire a fost facuta de o echipa internatinala de astronomi condusi de catre italianul Roberto Mignani, atunci când observau o stea neutronica numita RX J1856.5-3754, care se afla a o distanta de 400 de ani lumina fata de Pamânt. Aceste stele au în componeta lor cel mai dens material din Univers,iar scoarta lor este de 10 miliarde de ori mai tare decât fierul. Mai mult, au cel mai puternic câmp magnetic din întreg Universul si mai puternic de 100 de trilioane de ori fata de cel al Pamântului.

În fizica clasica a lui Newton si a lui Einstein, vacuumul Spatiului este gol, dar teoria mecanicii cuantice sustine ceva cu totul diferit. Potrivit electrodinamicii cuantice, o teorie care descrie modul în care lumina si materia interactioneaza sustine ca Spatiul este, de fapt, plin de ”particule virtuale”, particule care nu sunt, de fapt, precum electronii sau protonii, dar fluctuatiile lor din cadrul câmpului magnetic au proprietati similare cu cele ale unei particule normale, însa diferenta este ca pot aparea si disparea în orice punct al Universului. descopera