Aviatia militara iugoslava si OZN-urile

UNPROFOR avea si rapoarte de OZN-uri, iar unitatea condusa de Marinkovic a colectat aceste informatii si le-a livrat la sediul central, ca parte a rapoartelor de fiecare zi. Cu toate acestea, asa cum a spus el mai tarziu, nu s-a facut nicio ancheta pentru a lamuri natura observatiilor.

In aceasta regiune a Europei de sud-est exista o situatie speciala – explica Marinkovic – Iugoslavia a fost o federatie care a constat din sase republici. Ea nu mai este. Fostele republici socialiste sunt acum state independente, ceea ce inseamna ca nu exista o continuare administrativa a guvernului federal anterior. Rezultatul final al acestor circumstante istorice a fost si disparitia restrictiilor care impiedicau dezvaluirea unor incidente militare, implicand OZN-uri, care s-au petrecut in timpul fostei administratii.

Lucrand din anul 1996 la Radio Rijeka, Marinkovic a colectat si comentat, intr-o emisiune saptamanala, stiri despre rapoarte privind anomalii aeriene tip OZN. Cu aceasta ocazie, oficiali din aviatie au putut sa auda ca astfel de evenimente pot fi prezentate intr-o maniera serioasa si bazata pe fapte. In aceasta perioada, el a descoperit detaliile incidentului din 1977, numit „Pan Adria”, cand o aeronava Fokker 227, a companiei croate Pan Adria, a fost insotita de un fenomen luminos puternic pe timpul unui zbor de la Zagreb la Belgrad.

In octombrie 2012, canalul doi al Radio Croatia, a difuzat emisiunea „Intalniri intre piloti si OZN-uri”, in care Marinkovic a prezentat o compilatie de date privind anomalii ceresti, inregistrate in perioada fostei Iugoslavii, pe care el le-a colectat pe parcursul a 16 ani de cercetare. Cu numerosi martori implicati, prezentarile au fost cea mai buna dovada a realitatii acestor incidente, care, ocazional, au captat si interesul comunitatii militare, al industriei aerospatiale si al comunitatii de informatii. Prezentarea radiofonica a determinat o noua deschidere fata de fenomen, apoi, datorita recomandarilor personale primite, reporterului i s-au deschis si alte usi pentru contacte cu oficialitati.

Un alt moment important a fost cand, in 2011, in sala de ceremonii a Fortelor Aeriene si ale Statului Major al apararii aeriene sarbe, generalul in retragere Djuro Stupar si-a lansat o carte, despre istoria regimentului 172 de aviatie de vanatoare si bombardament, cu baza in Podgorica (anterior Titograd), in Muntenegru. magazin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.