De ce mergem la scoala?

O intrebare absolut deloc retorica. Orice sondaj ar dovedi asta cu varf si indesat. Sunt sigur ca majoritatea ar raspunde “Pentru ca e obligatoriu”.

Recent, am stat de vorba cu un domn absolut stimabil, din zona intelectuala, care mi-a pus cu sinceritate intrebarea “De ce i-or chinui pe copii cu istoria? Eu, unul, nu mai tin minte aproape nimic despre Mircea cel Batran!”

Chiar: de ce s-o face istoria in scoala, e clar ca marea majoritate a fostilor elevi nu stiu istorie. Iar cei care vor sa urmeze o meserie care presupune cunostinte de profil pot sa invete intr-o luna de studiu aplicat mai multa istorie decat retine un elev mediu dupa 12 ani de scoala!

Intrebarea pare perfect justificata, numai ca ridica o problema paradoxala: se poate repeta, cu egala indreptatire, referitor la oricare alta materie – exceptand scrisul, cititul, socotitul si sportul -, aruncand astfel in aer insusi ratiunile existentei unui sistem de invatamant primar, gimnazial si liceal.

E limpede de ce e nevoie sa stii sa scrii si sa citesti – ceea ce se rezolva intr-un total de cateva zeci de ore. E la fel de clar ca nu te poti descurca fara sa stii operatiile aritmetice elementare – alte cateva zeci de ore. In fine, de-a lungul intregii vieti e sanatos sa faci macar un pic de miscare fizica.

Dar fizica!? Pendulul lui Maxwell, constanta lui Planck, emisferele de Magdeburg!? Cam de cate ori ati avut nevoie de toate astea de cand v-au terorizat la scoala si pana azi?

Sau chimie! Formula amidonului, valentele libere, catalizatorii si alte lucruri de foarte mare importanta practica atunci cand esti sofer, violonist sau functionar public!

La ce sa-ti foloseasca geografia azi, cand agentiile de turism ti-o dau pe tava si Via Michelin iti deseneaza drumul pana la destinatie, ba iti mai spune si cat te costa? hotnews

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.