Epoca mall-urilor apune: de ce ne pierdem interesul pentru centrele comerciale-gigant

Tot mai multe mall-uri de la periferiile oraselor americane au ajuns în pragul demolarii dupa ce numarul clientilor a scazut de la an la an. Centrele comerciale abandonate au devenit un punct de atractie pentru fotografii care ilustreaza cu ajutorul lor esecul economic al tarii. Acest fenomen nu este doar un efect al crizei financiare. La jumatatea anilor ’90, în SUA se construiau în jur de 140 de mall-uri pe an, potrivit bbc.co.uk. 2007 a fost primul an, dupa o jumatate de secol, în care niciun mall nu s-a mai construit în Statele Unite, semn ca recesiunea si-a pus amprenta asupra economiei americane.

Initial, centrele comerciale au fost gândite pentru familii, dar si acest concept s-a pierdut în timp. În 2007, când Cloverleaf Mall, din Chesterfield, Virginia, s-a închis, editorii publicatiei Chesterfield Observer notau ca, desi mall-ul era un loc preferat de familii în anii 1970 si 1980, lucrurile s-au schimbat dupa 1990. „Femeile, cei mai buni clienti ai Cloverleaf Mall, au început sa evite centrul comercial, de teama tinerilor care începeau sa se întâlneasca aici. Oamenii au fost intimidati de tinerii cu pantaloni lasati si lanturi atârnate de curele, crezând ca sunt membri au unor bande“. În plus, desi proprietarii de centre comerciale investesc tot mai mult în facilitatile de divertisment, se pare ca un numar tot mai mic de oameni este dispus sa îsi petreaca timpul liber în spatii închise, luminate artificial.

adevarul

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.