Detaliile sunt vagi, inainte de preluarea efectiva a guvernarii de catre noua coalitie, care va avea loc dupa ce membrii Partidului Social-Democrat (SPD) vor vota acordul pe 12 decembrie.
Singura prevedere clara este ca taxa nu va genera costuri suplimentare pentru germani.
Planul a fost primit cu nemultumire de soferii din tarile vecine, care spun ca Germania submineaza libera circulatie.
Conservatorii cancelarului german Angela Merkel si social-democratii au convenit, dupa saptamani de negocieri, introducerea unei taxe de autostrada pentru soferii straini, relateaza Bloomberg.
Germania a fost pionier al transporturilor, atunci cand a inaugurat prima autostrada din Europa destinata automobilelor, in 1921. Autobahn, care deseori nu are limitari de viteza, a creat o cultura, ajutand BMW, divizia Mercedes-Benz a grupului Daimler si brandurile Audi si Porsche ale Volkswagen sa domine piata masinilor de lux.
Traditia vitezei nelimitate este pusa in pericol din cauza stagnarii, in termeni reali, a sumelor alocate drumurilor, podurilor, cailor ferate si transporturilor publice, in timp ce traficul de pasageri a crescut cu 27%, iar cel de marfuri cu 75%, potrivit datelor Ministerului Mediului si instututului german de cercetari DIW. incont