OZN-uri misterioase la granita dintre India si China

Pe 19 noiembrie 2012 publicatia India Today punea in circulatie un articol intitulat “Observatii OZN in interiorul teritoriului indian, la granita cu China, ridica probleme de securitate”. Era vorba de peste 150 de obiecte luminoase plutitoare, de marimea unei mingi de tenis, vazute in ultimele luni, mai ales de trupele desfasurate de-a lungul frontierei, in zonele Ladakh in Jammu, Kasmir si Arunachal Pradesh. Statului Major General al armatei indiene i-au fost trimise rapoarte din partea unei unitati de politie de frontiera din Thakung, in apropierea lacului Pangong Tso. Rapoartele sugereaza ca sferele luminoase galbene se ridica aparent de dincolo de orizont, pe partea chineza a granitei si traverseaza cerul foarte incet, timp de trei la cinci ore, inainte sa dispara. Un astfel de obiect a fost vazut, pe 21 octombrie, in postul Thakung, timp de circa opt ore, avand “o lumina flash continua si intensa”. Un alt incident similar a fost raportat, pe 19 octombrie, din zona Dichu din Arunachal Pradesh.

Cazul, considerat initial lipsit de importanta, a devenit tot mai serios, India punandu-si problema ca sa-l semnaleze, la nivel diplomatic, fata de China. Sursele publicatiei India Today, afirmau ca s-a pus problema unor intalniri, la nivelul mecanismului de coordonare a litigiilor de frontiera, un organism oficial, infiintat de cele doua parti, pentru a se asigura ca eventualele incidente de granita intre fortele armate nu vor escalada. Ziarul Mail Today a accesat o serie de rapoarte ale birourilor de informatii, armata si politia de frontiera, aratand ca problema a fost discutata ulterior la o intalnire de nivel inalt, chiar si in biroul primului ministru. O sursa spunea ca “Suntem ingrijorati ca situatia s-ar putea acutiza daca trupele indiene decid sa deschida focul asupra acestor obiecte”. magazin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.