Se poarta snobismul

Ce îi face pe unii sa cumpere telefoane mobile de mii de euro? Dar laptopuri cu carcase acoperite cu cristale Swarovski? Cumparatorii invoca „preocuparea pentru estetica“. Psihologii si sociologii vorbesc despre „inadecvare“ si „aparitii ostentative“. Mai pe scurt, snobism.

Sa luam cazul brandului Vertu, ca tot am început cu el. Exista si modele care depasesc bariera de 10.000 de euro, adica pretul achitat pentru un autoturism decent. Ce platesc, de fapt, acesti oameni? Ei bine, achita un fel de taxa pentru finisaje. Vertu este asamblat complet manual: o armata de oameni stau si mesteresc la micuta bijuterie cu butoane. Cautati pe internet poze cu modelul: veti descoperi ca surubul cel mai mic folosit la realizarea lui se pierde în palma unui om.

Din asta este compus telefonul: semnaturi ale brandului (inclusiv una în spatele bateriei), suruburi mici, micute, aproape invizibile, atentie la detaliu. Ceea ce, rezumat, te conduce la concluzia ca pe oamenii care achita mii de euro pentru un astfel de produs nu-i intereseaza utilitatea, ci obiectul în sine. „Preocuparea pentru estetica“, cum preciza vânzatorul din debutul textului. adevarul

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.